Klikk på bilde
Tindebestiger.com H.I.H.K.I.T.
© H.I.H.K.I.T. tindebestiger.com 2012

Massiv V av Gjømmerbreen 1174 moh. | August | 2011

Startpunkt ved gamle E8 i Lavangsdalen. Opp ved Skjelelva. Mye tett og høyt gress, den ruten er ikke å anbefale. Best å gå opp og ned elveleie ca 1 km lenger nord som er uten skog. Videre til skardet venstre for topp 1132 og følge en naturlig vei på baksiden mot Gjømmerbreen videre mot fortoppen og toppunktet. Litt løs stein enkelte plasser. Ellers meget fin tur i sånn passe lettgått terreng.

Lakselvdalen (Navnløs) topp 1223 moh. | Juli | 2011

Start ved kommunegrensen Tromsø og Balsfjord ved Laksvatnet. Fin kjerrevei langt oppover. Lettgått saueterreng. Videre oppover via Litletinden 1017 moh. og fulgte ryggen videre mot nord til toppen. Meget god utsikt fra toppen i alle retninger.

Sennedalstinden 1289 moh. | Juli | 2011

Startsted parkering E8 Lavangsdalen. Fulgte sti fra parkeringsplass videre oppover Mellomdalen til Rundvannet høyde 678 videre til Sennedalsvatnet. Fulgte en skrå linje opp til skardet/flate mot nord og fulgte eggen så lang det var mulig videre til toppen. Ikke enkelt å besøke denne toppen. Måtte mye ned i veggen opp igjen. Tok en renne rett ned mot snøflaten. Mye løs sten på nedturen det første stykke.

Mannfjellet 1552 moh. | Juli | 2011

Startsted gården Fredheim og opp Mannfjellelva på høyre side til under topp 1015. Videre inn elvedalen opp på østsiden av punkt 1523 og fulgte snøpartiet opp til varden på 1523 moh. Videre lett tinderangling til hovedtoppen 1552 moh. Samme vei tilbake. Mye kratt og skog i begynnelsen på vei opp og ned. Ellers lettgått terreng. Varmeste sommerdag med + 27 grader i skyet vær med noen dråper regn.

Mellomdalstinden 1235 moh. | Juli | 2011

Startsted parkering E8 Lavangsdalen. Fulgte sti fra parkeringsplass videre oppover Mellomdalen til Rundvannet høyde 678. Gikk opp rent i front opp til ryggen mot nord til toppen. Samme vei tilbake.

Hamperokken 1404 moh. | Juli | 2011

Første ordentlige topptur i fantastisk vær og helt alene på fjellet. Ingen insekter og helt vindstille på toppen.